معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نمایشگاه حسینیه ای به وسعت یک شهر برای عرضه محصولات فرهنگی ویژه تشکل ها و مجموعه های مردمی برای دهه اول محرم از امشب به مدت ۵ شب در گذر فرهنگی گلستان برگزار می شود.

نمایشگاه‌ حسینیه‌ای به وسعت یک شهر از امشب بمناسبت ماه محرم برپا می شود

به گزارش قدس خراسان، یوسف اسماعیل زاده صبح امروز 25 تیرماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه اول محرم اظهار کرد: امسال مانند دو سال گذشته ما بانی برگزار مراسمات نیستیم و فقط برگزاری مراسمات که توسط مردم و هیئت ها برگزار می شود را تسهیل می کنیم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در زمینه تسهیل‌گری برگزاری مراسمات عزاداری بیان کرد: برگزاری نمایشگاه حسینیه ای به وسعت یک شهر که محصولات فرهنگی برای فضاآرایی مورد نیاز هیئت ها و مردم است و همچنین اقلامی جهتی پذیرایی در موکب ها با تخفیف ارائه می شود.

وی برگزاری این نمایشگاه را با همکاری شورای هیئات مذهبی و امور مساجد دانست و افزود: هیئت ها و تکایایی که توسط این دو ارگان معرفی می شوند دارای تخفیف ویژه می شوند و همچنین همه شهروندان می توانند از این نمایشگاه خرید و از تخفیفات آن بهره مند شوند.

اسماعیل زاده گفت: ما امسال در فضاآرایی مردمی دخالت نخواهیم کرد و اقلام به هیئت‌ها ارائه می‌شود تا کار به صورت مردمی انجام گیرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد سامانه سما که متعلق به مشارکت های مردمی است را معرفی کرد و ادامه داد: تشکل های مردمی می توانند در این سامانه ثبت نام و اقلام مورد نیازشان را عنوان کنند.

وی یکی از کارهای مدنظر امسال نصب پرچم های عرضی با مشارکت هیئت ها است که فضا سازی بسیار خوبی در سطح شهر دارند و افزود: شهرداری در تولید، طراحی، خریداری، نوشتن، نصب این پرچم ها بصورت مشارکتی با هیئت ها همکاری می کند. 

اسماعیل زاده گفت: نمایش‌های آیینی در۵ بوستان‌ از جمله رودپارک، ملت و کوهسنگی و دو منطقه دیگر برگزار می‌شود. 

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: پویش نصب پرچم سردر منازل اجرا می شود و مردم می توانند از نمایشگاه اقلام مورد نیاز برای نصب را با تخفیف خریداری کنند و هم می توانند در سامانه سما ثبت درخواست کنند و در پویش هر خانه یک حسینیه شرکت کنند.

وی اظهار کرد: حسینیه کودک در همزمان با نمایشگاه برپا می شود و یک پک بازی با عنوان سرباز حسینیم که در فضای هیئتی است برای حسینیه های کودک طراحی شده است.

اسماعیل زاده اضافه کرد: حرکت کاروان خودرویی اذن عزا به صورت مردمی، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۱۲ نقطه از شهر، پویش های مردمی حفظ محیط زیست و جمع آوری زباله های ایجاد شده از دیگر برنامه ها است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نصب ۹۰ المان ماه محرم از دیگر برنامه ها است که تا قبل از شروع محرم انجام خواهد شد.را نیز به صورت مردمی خواهیم داشت. 

وی یکی دیگر از کارهای انجام شده را شناسایی ۵۰۰ نقطه از شهر برای ایستگاه های صلواتی عنوان کرد که با راهور این کار انجام شده است و باید به این نکته توجه کرد که در برخی نقاط تقاضا زیاد است و در برخی نقاط شهر کمتر و ما تمام پیش بینی ها را انجام داده ایم و مردم نیز نسبت به این موضوع سعه صدر داشته باشند.

اسماعیل زاده در پایان گفت: برای تبلیغات و اطلاع رسانی هیئت ها نیز مکان هایی مانند سال های قبل پیش بینی شده است تا تبلیغات در گوشه و کنار شهر زیبایی بصری شهر را بهم نریزد.

خبرنگار: طیبه بازپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.